Dodací a reklamační řád internetového obchodu www.zebriky.cz
společnosti Contia Trading .s.r.o., sídlem Karla Uhlíře 42, 37006 České Budějovice platný od 11.1. 2019
Tento řád je vypracován v souladu s platnými obchodními podmínkami a podává podrobné a praktické rady jak postupovat při objednávce, převzetí objednaného zboží a případné reklamaci.
1. Náklady spojené s doručením zboží
Ve smyslu obchodních podmínek bod 4.2. je k ceně zboží připočítán paušální poplatek za dopravu a paušální poplatek za dobírku.
V režimu přepravy standard jsou poplatky závislé na celkové ceně objednaného zboží:
Výše objednávky Poplatek za dopravu Poplatek za dobírku
0 - 1000,-Kč 150,-Kč vč.DPH 50,-Kč vč.DPH
1001 - 15000,-Kč 200,-Kč vč.DPH 50,-Kč vč.DPH
15001 - a výše zdarma 50,-Kč vč.DPH
V režimu přepravy expres je poplatek stanoven jednotným paušálním poplatkem ve výši 350,-Kč vč. DPH.
Nejkratší lhůta pro doručení je následující den tj. 24 hodin a ta je možná pouze u objednávek, které nám budou doručeny a námi potvrzeny do 13:00 hodin, předešlého dne. Objednávky doručené později budou doručeny ve lhůtě 48 hodin.
2. Náklady spojené s doručením zboží do Slovenské republiky
Ve smyslu obchodních podmínek bod 4.2. je k ceně zboží připočítán paušální poplatek za dopravu při doručení na území Slovenské republiky. Poplatky jsou závislé na celkové hmotnosti objednaného zboží:
Hmotnost objednávky Poplatek za dopravu
0 - 10 kg 20,-€ vč.DPH
10,1 - 20 kg 29,-€ vč.DPH
20,1 - 40 kg 37,- € vč.DPH
40,1 a výše 45,- € vč.DPH
Objednávky budou doručeny ve lhůtě 4-5 dnů ode dne, kdy obdržíte zprávu o odeslání.
2. Způsob odběru a úhrady zboží
Ve smyslu obchodních podmínek bod 4.1. může kupující zaplatit a odebrat zboží následujícím způsobem:
A. Dobírkou. Zboží bude předáno jedině za plnou úhradu ceny v hotovosti v okamžiku dodání zboží.
B. Platbou převodem. Zboží bude odesláno poté, co bude fakturovaný obnos připsán na naše konto.
C. Hotově - osobní odběr. Zboží bude předáno osobně zákazníkovi v sídle firmy Contia Trading s.r.o.. Postup je následující:
- nejprve zaplatíte a vyzvednete doklady v naší kanceláři v budově Regeneračního centra Solnička, proti recepci, na adrese: Karla Uhlíře 42 370 06 České Budějovice
- poté vyzvednete zboží ve skladu v areálu Transforwarding na téže adrese. Bližší info zde: Mapy
Osobní odběr je možný pouze po předchozí písemné objednávce a v den, který je z naší strany telefonicky nebo emailem potvrzen!
D. Na fakturu. Zboží je dodáváno pouze pravidelným zákazníkům, kteří mají podepsanou dlouhodobou smlouvu o dodacích a platebních podmínkách.
E. Na objednávku zboží spojené s úpravou technických parametrů. Umožní-li to podmínky výrobce, platné normy atd. mohou být u objednaného zboží pozměněny některé parametry. U takového zboží vyžadujeme zálohu ve výši 15-30% z konečné ceny. Výroba zboží bude objednána až poté co bude záloha připsána na náš účet. Po doručení zboží do našeho skladu bude zboží zákazníkovi předáno podle některého z předchozích režimů A-B-C, přičemž záloha bude odečtena od doplatku.
3. Termíny a přepravní služba.
Obvyklá dodací lhůta je vždy uvedena na kartě konkrétního zboží. Tato lhůta může být změněna v závislosti na: povětrnostních podmínkách v zimních měsících, státních svátcích a jiných objektivních příčinách. V každém případě bude zákazník o této skutečnosti v co nejkratší době informován.
Přeprava je zajišťována po celém území ČR zásilkovou přepravou společnosti FOFR, s možností doručení v pouze pracovní dny od 7:00 do 17:00 hodin. Zboží je zákazníkovi doručeno na zadanou adresu. Tou může být pouze objekt s platnou poštovní adresou. Doručení není možné do kempů a letních táborů. Přehled jednotlivých regionálních středisek firmy FOFR naleznete zde: Kontakty FOFR
4. Jak probíhá komunikace a dodání zboží.
A. V případě, že odešlete objednávku, přijde Vám obratem elektronické potvrzení, že náš software Vaši objednávku akceptoval. Pokud se tak nestalo, Vaše objednávka nebyla do našeho systému doručena a musíte ji opakovat.
B/ Pokud dostanete elektronické potvrzení s formulářem pro případné odstoupení od smlouvy, můžete považovat Vaši objednávku za potvrzenou.
C/ V případě, že jste si vybrali zboží na objednávku, nebo není skladem potřebný počet kusů, dostanete zprávu o aktualizaci s předpokládaným termínem, ve kterém bude objednané zboží připraveno k expedici.
D/ V den, kdy je zboží expedováno vám odešleme zprávu s názvem ODESLÁNO, která znamená, že tento den bude zboží předáno smluvnímu přepravci, který je povinen zboží doručit v časovém rozmezí od 1 do 4 dnů, podle Vámi zvoleného přepravního modulu. Pokud zboží v této lhůtě zboží nedostanete, ihned nás informujte, budeme neprodleně doručení reklamovat.
E/ Další zprávy již budete dostávat od smluvního přepravce.
1. Zpráva, že Vaši zásilku převzal. Zde je nutné podotknout, že počet kusů, které přepravce převzal, nebude odpovídat objednanému počtu, protože přepravce přebírá zboží zabalené a netuší, kolik položek zásilka obsahuje. V této zprávě je i odkaz s kontaktem na konkrétní dispečerské středisko, které Vaši zásilku vyřizuje. Chcete-li doručení například odložit, či změnit adresu doručení (pouze v působnosti konkrétního střediska), můžete se zde telefonicky domluvit.
2. V den, kdy Vám má být zásilka doručena Vás bude telefonicky kontaktovat dispečer, popřípadě řidič, aby si ověřil, kdy budete k zastižení.
5. Důležité pokyny k předání zboží
Objednané zboží se dodává v balení, které určil výrobce zboží. Každý kus posílaného zboží je před expedicí zkontrolován a křehké zboží dodatečně zabaleno. Přesto nelze vyloučit škody, ke kterým může dojít v průběhu přepravy. Proto je kupující ve smyslu obchodních podmínek bod 6.4.při převzetí povinen zkontrolovat neporušenost obalů a fyzický stav zboží otevřením zásilky. Společnost FOFR ukládá svým řidičům povinnost tuto kontrolu umožnit.
Zde je návod na co je třeba se při kontrole zaměřit:
a/ hliníkové žebříky, schůdky se přepravují nebalené, proto zkontrolujte, zda nejsou ohnuté příčky nebo proražené bočnice. Drobné nečistoty a mechanické oděrky nemají žádný vliv na jakost prodávaného zboží a nejsou v tomto případě důvodem k odmítnutí objednaného zboží.
b/ hliníkové lešení se přepravuje nebalené nebo pouze v částečném obalu. Proto zkontrolujte, zda nejsou ohnuté příčky rámů nebo proražené bočnice, či deformované konce vzpěr. Drobné nečistoty a mechanické oděrky nemají žádný vliv na jakost prodávaného zboží a nejsou v tomto případě důvodem k odmítnutí objednaného zboží. Hliníkové nájezdy se přepravují nebalené, proto zkontrolujte, zda nejsou na nájezdu velké hluboké rýhy nebo proražené části. Drobné nečistoty a mechanické oděrky nemají žádný vliv na jakost prodávaného zboží a nejsou v tomto případě důvodem k odmítnutí objednaného zboží.
d/ regály, rudly, manipulátory se dodávají volně ložené na paletách. V tomto případě zkontrolujte, zda dodané zboží nemá viditelné poškození
d/ ostatních druhy zboží se přepravují v obalu výrobce, který je doplněn o kartonový obal nebo obal v bublinkové folii. U takového zásilky otevřete obal a zkontrolujte obsah zásilky, zda zboží uvnitř není viditelně poškozené.
Pokud zjistíte závadu nebo poškození (i na obalu), je nutné, abyste tuto skutečnost (formu a rozsah poškození) uvedli v přepravních listech (například potrhaný obal, protržený obal atd.), případně můžete poškozené zboží odmítnout. V obou případech obdržíte v nejkratším možném čase naši omluvu a nové zboží.
Tato kontrola se samozřejmě vztahuje pouze na viditelné poškození obalu a viditelné poškození zboží, které nastalo během přepravy a které je patrné při otevření obalu. Není nutné kontrolovat správný počet. Případné skryté vady jakosti jsou řešeny v rámci vad jakosti kapitola 7 obchodních podmínek.
Dobrá rada na závěr. Lépe napsat, že obal byl poškozen než nechat přepravní list čistý. V prvém případě získáte Vy i my možnost dodatečně reklamovat škodu, kterou jste při první kontrole přehlédli, naopak podpisem čistého přepravního listu potvrzujete, že jste zboží převzali bez závad. Poté již není možné vyhovět následným reklamacím na případné mechanické poškození, které bylo způsobeno během přepravy. (viz. vyhláška 163 o silniční přepravě).
6. Jakost při převzetí, reklamace:
Pokud zjistíte vady jakosti je způsob reklamace je zpracován v obchodních podmínkách v odstavci 7. Zde najdete praktické rady jak postupovat.
Pokud zjistíte v zákonné době vadu jakosti (nesmí být způsobena nesprávným užíváním), je možné nárokovat u naší společnosti opravu zboží nebo jeho výměnu za nové. V tomto případě postupujte následujícím způsobem:
a) oznamte telefonicky (387 319 943-4), nebo elektronicky na email: reklamace@contia.cz , že Vámi objednané zboží není v pořádku. Upřednostňujeme elektronickou formu, protože pokud k elektronické reklamaci připojíte podrobný popis či fotografie, pomůže to významně ke zkrácení lhůty potřebné k vyřízení.
b/ co nejdříve, nejpozději následující pracovní den se s Vámi telefonicky spojí náš operátor, aby projednal, zda se skutečně jedná o vadu jakosti, funkce atd. (někdy se jedná jen o nedorozumění či nepochopení funkce zakoupeného výrobku).
b) pokud po tomto telefonátu bude zřejmé, že výrobek je skutečně vadný, je nutné jej zaslat na naši adresu:
Contia Trading s.r.o., Karla Uhlíře 42, 370 06 České Budějovice. K reklamaci přiložte záruční list, či jiný doklad potvrzující zakoupení zboží u naší společnosti. Zboží nám musíte zaslat na Vaše náklady v případě, že bude Vaše reklamace vyhodnocena jako oprávněná, budou Vám tyto poplatky vráceny.
c/ poté co bude po fyzické kontrole v naší společnosti zřejmé, že výrobek je vadný a je vyloučeno, že vada vznikla nesprávným používáním, provedeme v zákonné lhůtě opravu či výměnu. Postup při vyřízení dle § 2161 a násl. Občanského zákoníku.
d/ po opravě či výměně zašleme zboží na naše náklady zpět na adresu, kterou udáte při reklamaci
7. Mimosoudní řešení sporů
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz
V Českých Budějovicích dne 11.1.2019